St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 13 januari 2014

Browniecupcakes med chokladsmörkräm!


Ja kära vänner, jag sitter och försöker gå igenom alla mina gamla inlägg och jag ser så mycket som jag bakat som jag tyvärr missat lägga in recept på. Dessa godingar gjorde jag för länge sedan men den är så galet goda att de faktiskt måste få stå med här! Så here we go:





Browniecupcakes med chokladsmörkräm 


120g choklad
100g smör
1 1/4dl socker
1dl mjöl
1/2tsk vaniljsocker
1tsk bakpulver
2 ägg
75g choklad, grovt hackad

Chokladsmörkräm
115 g smör
4 dl florsocker
2 tsk kokande vatten
2 tsk vaniljsocker
4 msk kakao

Smält smör och choklad i en kastrull. Häll socker, mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en skål och tillsätt ett ägg i taget och vispa emellan. Häll över chokladblandningen och rör ihop. Blanda försiktigt ner den hackade chokladen. Ställ pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna til 3/4. Detta receptet räcker till ca 9st. Grädda i 180 grader i cirka 20 minuter. När en provsticka kommer ut ren är de klara. 
Låt svalna på galler.

Smörkräm:
Vispa smöret vitt och fluffigt i minst tio minuter. Häll i florsockret lite i taget. Häll i vaniljsockret och kakaon samt vattnet. Vispa tills allt är blandat ordentligt.

Spritsa eller bred smörkrämen på cupcakesen.






Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com -

1 kommentar:

  1. Teletubbiestårtan blev superbra! Elias kommentar va.. Wow..
    Man blir sugen på att testa själv men kommer nog inte i närheten av din fina tårta.

    Tack

    Marie

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)