St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 19 oktober 2013

Vackra höst och att värma själen inifrån!



Ja kära vänner, nu är det verkligen HÖST. 
Träden har ändrat sin skrud från vackert sommargrönt till eldens färger rött, gult och orange.
Det prasslar under mina fötter när jag går min promenad för att fylla lungorna med ny och frisk luft. Jag drar ett djupt andetag och funderar över livet. Över hur svårt det stundvis kan vara men hur det samtidigt innehåller så många vackra stunder.
Och jag tänker på de människor jag mist som jag skulle vilja dela den där promenaden med. Hur jag skulle prata med dem om dagen, om allt som händer, om hur jag saknar dem.
Jag skulle bjuda med dem hem på en fika. Så vi kunde ta igen allt vi missat.
Så vi kunde prata i timtals. Prata om livet och om hur vackert det är ibland.
Jag skulle bjuda dem på en kopp varm choklad. Och vi skulle prata lite mer.
Och vi skulle konstatera att en kopp varm choklad kan värma själen inifrån. Framför allt om man får njuta av den med någon man älskar.



En kopp RIKTIG choklad!!
Varm choklad
50 gram mörk choklad 70%
4 dl mjölk
1 tsk vaniljsocker
1 nypa kanel
1 dl vispgrädde
6-10 marschmallows

Koka upp mjölken. Dra kastrullen från värmen och ha i den hackade chokladen samt vaniljsockret. Rör om tills chokladen smält.
Toppa med vispad grädde, marschmallow och lite kanel!











Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping