St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 13 oktober 2013

Charlie gästbloggaren aka "NEJ" strikes igen!!


Tjena hej å det då va!! Det är jag, Charlie aka NEJ som är tillbaks!!! Nu tyckte jag det var god tid att kapa mammas dator igen och visa hur stor jag blivit. För ni ska veta att jag växer så snabbt och snart är jag hela tio månader gammal minsann. 
Nu för tiden kryper jag snabbt som blixten. Fast det börjar bli gammal skåpsmat nu kan man säga. Nu vill jag ju se så mycket mer av världen. SÅ, jag har börjat gå längst alla möbler och för dryga en vecka sedan tyckte jag det var dags att liksom våga släppa taget om tryggheten att hålla i sig. Så nu går jag på egen hand.  Så mycket som det bara går. Hela tiden. Varje dag. Jämt.


Min mamma brukar säga att "det här med gym känns ju meningslöst, det räcker ju med att ha en busig son". Undrar vad hon menar med det? Jag som är så lugn och sansad?
Jag är ju ganska envis så jag har nog planerat att jag ska kunna gå helt själv inom en kort tid. För det är ju så oerhört tråkigt att inte kunna se mer än folks fötter.

Hallo, här är jag! 

Jag är en rätt envis liten buse brukar min mamma och pappa säga. När jag inte får riktigt som jag vill brukar jag göra den här minen: 


Eller den här:
Ser ni hur synd det är om mig? 


 Fast för det mesta är jag en sådan här liten glad kille:

Jag älskar att äta god mat och ibland låter min snälla pappa mig få smaka lite god grädde. Det tycker jag är sååååå gott!!!


It´s mine, all MINE!!!!


Något jag älskar att göra är att smyga in i syrrans rum. Hon brukar ALLTID ha något gott därinne. För ett tag sedan kröp jag in där utan att mamma och pappa märkte det. Kolla vilka godsaker jag hittade!!!!
MARIEKEX- Min favorit!!!! Nomnomnom!

 Och ibland hittar jag god frukt därinne:
Vadå, fick jag inte ta den? Men den låg ju liksom bara där och väntade?



Nu för tiden tycker jag att det är rätt mysigt att ligga och mysa på min filt:


Och så gillar jag att pilla. På ALLT. Som ni ser nedan så brukar jag först spana in något intressant. Sen kollar jag om mamma och pappa ser vad jag gör. Om de inte ser så pillar jag allt jag kan och river helst ut allt som går. 
Om de ser så försöker jag göra ovanstående. Fast då slutar det för det mesta med att jag blir stoppad.....


Pappa håller handen på lådan...dålig stil. Jag kan ju inte se vad som är i den...


När jag inte kollar inte allt roligt runt omkring så brukar jag busa med min mamma. Jag brukar krypa under bordet och gömma mig och så får hon leta. Det är sååå kul, testa får ni se!! Jag kryper mellan alla stolar så mamma får springa runt bordet. Hon kan inte ta mig när jag gör så och det skrattar jag åt tills jag kiknar. 


Tittut, ser ni mig?

Numera brukar jag vara på öppna förskolan varje dag tillsammans med mamma och det är en av mina favoritsysslor. Att leka med andra barn och få busa järnet, ja det är galet skoj! Två timmar där och jag sover som en.....en...en bebis så klart!

Så där då va kompisar; nu har jag nog sagt mitt för denna gången. Nu ska jag iväg och busa vidare!! 

/ Charlie aka NEJ säger over and out för denna gången :)





Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)