St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 19 oktober 2013

Hur beskriver man ROCK?





Ja kära vänner, det här med att tolka saker är inte alltid lätt. Eller att för den delen gestalta. Hur skulle du gestalta temat ROCK? En elgitarr hade nog de flesta valt. Men sen då?
Ja det är inte alltid lätt kan jag säga, men utmaningar är så klart alltid kul!
Jag tolkade temat ROCK i dessa cupcakes. Det bidde dekorationer i form av stjärnor, LP-skivor och så klart lite blingade döskallar. För alla associerar vi olika eller hur?! Rock kan ju vara coolt, nostalgiskt, "blingat", roligt, häftigt, läskigt och mycket mer. Vad är ROCK för dig?
Visst är det kul att brainstorma lite!!!
Färgerna jag valde för temat gick i knallgrönt (ja jag vet att det ser mer gult ut på bilden men de var suuuuuuperknallgröna!!), lila och rött. Det tycker i alla fall jag är lite coolt rockiga färger. Och så fick det bli lite ätbara silvriga sockerkulor. Dekorationerna är gjorda i sugarpaste och själva döskallen har jag faktiskt format med hjälp av en form jag gjort själv. Mer om det i nästa inlägg!!
Cupcakesen är gjorda på kladdkakebotten och de har en fyllning bestående av smörkräm. De lila med lakrits/violsmak och de gröna med päronsmak.
Toppingen är sprayad på ena sidan med ätbar svart färg. Detta för att få lite rolig kontrast.











PS; hur jag gjorde formen för döskallarna kommer som sagt i nästa inlägg :)


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)