St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 10 oktober 2013

Pippi på Pippi?


Ja kära vänner, nu kanske ni tror att jag fått pippi på Pippi?! Och det kan man ju kanske tro men verkligheten är nog att alls vår Långstrump är en väldigt poppis liten tjej. 
Denna gången är Pippi pirat och har med sig sitt skepp "Hoppetossan". Hon har dessvärre fastnat på en ön där hon tror att det kan finnas en skatt begravd, ni ser väl hennes stora och fina skattkarta? Eller kanske är det så att hon själv grävt ner den för att spara till framtiden? Eller är skatten kanske den stora kappsäcken med guldpengar som står bredvid henne?
Frågan är om hon kommer från ön för ni har säkert sett alla hajar som simmar runt henne, de är säkert hungriga! 

Tårtan är gjord på vaniljbottnar och fylld med päronmousse och vaniljmousse. Den är spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marsipan. Dekorationerna är gjorda av sugarpaste och skeppet av rice krispie treats.

















PS; ni glömmer väl inte att lyssna på nästa program av Receptfritt i P4 Kalmar? Sänds kl. 11.00 imorgon fredagen den 11/10!!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Hej :D
    Jag undrar om du skulle vilja dela med dig hur du gjorde din pippi? :)
    Vore väldigt snällt!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)