St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 17 oktober 2013

Fräscht och gott i höstrusket- mynta och limemuffins!!



Ja kära vänner, idag har jag varit och spelat in lite mer radio. Och det är ju lika galet kul som alltid! För nog är det roligt att få baka och det är ännu roligare att få göra det tillsammans med en vän. För delad glädje är ju som bekant dubbel glädje!
Idag bjuder jag på ett recept som är gott, fräscht och lättbakat. Passar ypperligt att avnjuta tillsammans med ett glas myntathé.


Muffins med mynta och lime
Ca 10-12 muffins
4 dl vetemjöl
3 dl socker
2 ½ tsk bakpulver
½ tsk salt
100 g smör, rumstempererat
2 dl mjölk
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
1 lime
Ca 3 msk hackad mynta

 Sätt ugnen på 175 grader.
Sikta ihop mjöl, socker, bakpulver och salt i en bunke tillsammans med smöret.
Slå på en dl mjölk och rör smeten slät.
Vispa återstående mjölk, ägg och vaniljsocker i en annan bunke. Blanda ner äggblandningen i smeten.
Vänd i den hackade myntan och pressa ner saften från limen.
Blanda ordentligt och häll sedan upp smeten i muffinformar.
Grädda i mitten av ugnen i ca 20-25 minuter.

Topping
1 dl philadelphiaost
1 dl marschmallowfluff  
1 lime
Ca 2 msk hackad mynta till toppingen och 10-12 blad att dekorera med.
Vispa ihop de två ingredienserna. Pressa saften från en halv lime och ha i den hackade myntan. Rör om. Smaka av om det behövs mer mynta och lime. Behövs det mer? Ja då tar du lite till!
Den andra halvan av limen skivar du upp i små tunna skivor.
 Bred på toppingen på muffinsen och dekorera med ett blad mynta och en skiva lime.

PS: Hittar du inte marschmallowfluff? Då går det bra att smälta marschmallows (jag använde lite mindre än en påse) i lite smör. Rör om under tiden tills de är helt smälta och blanda sedan smeten med ingredienserna ovan.







Gott, fräscht och lätt att smäcka i sig fler än en!!!

Du glömmer väl inte att lyssna på Receptfritt i P4 Kalmar imorgon kl. 11.00? Skulle du missa det går det så klart att hitta HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)