St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 27 oktober 2013

Mamma sa att man inte skulle leka med maten......


.....men hon sa inte att jag inte fick leka med bakverken!!!! Så kära vänner, det gjorde jag :).
Några av er känner säkert igen dessa macarons jag gjorde för ganska länge sedan. Eftersom oktober är Kampen mot bröstcancerns-månad så gjorde jag ett år dessa macarons på just tema bröst. Och underkläder.
Komiskt nog satt jag precis och läste en tråd i ett bakningsforum och tråden handlade om att en del ej ville att man skulle visa upp bakverk utformade som tex tuttar.
Och det är ju så här; smaken är som baken. Själv tycker jag att man kan blunda om det är så oerhört hemskt att titta på. Lite humor får man faktiskt ha! 
Dessa macarons är gjorda med en stor nypa sådant MEN även med en tanke att uppmärksamma temat för månaden. 
Jag har sagt det förut och jag säger det igen; 
Ingen kan göra allt men alla kan göra något!! 

Så återigen vill jag uppmana er till att köpa Rosa Bandet eller varför inte skaffa ett rosa band till er mobil
Det gör du HÄR
Det har jag gjort och nu har jag denna fina bild på min mobil:


För jag vill också vara med och utgöra skillnad. Och jag vill definitivt vara med i kampen mot cancern!
Så min uppmaning till dig är:
Scrolla inte bara förbi nu utan VAR MED I KAMPEN! Du behövs!!

Och för dig som inte tål naket- BLUNDA ;)



















FUCK CANCER.


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Underbat!!!
    Lite lek, lite bakverk och naket..kan det bli bättre?
    Jo det kan det för det uppmärksammar ett så oerhört viktigt ämne!!!

    Fantastiskt kreativt och well done finaste Caroline <3<3<3

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)