St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 11 december 2011

Roliga formar OCH en liten EFTERLYSNING!

Det här med formar kan man ju aldrig få för många av eller hur?! Och man kan hitta dem lite överallt vilket är trevligt och där man minst anar det finns det alla möjliga roliga formar. Häromdagen när jag besökte TGR hittade jag väldigt söta pepparkaksformar och tanken slog mig att jag även kan använda dem till sugarpaste. Jag såg exakt vilken tårta jag skulle kunna göra med hjälp av dessa formar. 
Jag hittade dessutom en 12 cm springform vilket gjorde mig glad eftersom jag letat efter mindre formar så att jag kan testa att göra minitårtor. MEN.....då uppstår ett litet problem. Jag har inget recept för tårtbotten för en sådan form och eftersom jag inte är den som är superhaj på det där med att göra om recept så undrar jag om någon möjligtvis har ett sådant recept? Så snälla; alla tips är välkomna!!!

Stora härliga formar som man får bra grepp om! Finns på TGR för en billig penning!

Springform i minivariant 12 cm. Finns på Åhléns!

Springformen tänkte jag använda till att göra en minitårta så jag äntligen kan testa mina fina mönsterpapper jag fick från Strössel & Annat. Jag är så nyfiken på hur de fungerar och hur resultatet blir! 


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

4 kommentarer:

  1. Aha finns såna mindre formar på Åhlens, då ska jag inom där och se om vi har det här i stan med.

    Rent logiskt så tycker jag det borde gå att halvera ett recept som fungerar till en normalstor form på 22 cm ca. Det är bara att testa ;)

    - Anna

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hejsan. Just det det är bara att halvera receptet. Vanlig springform är ju 22-24 cm i diameter. Så ett 1/2 recept blir perfekt. Ha en skön kväll / Gunilla

    SvaraRadera
  4. Anna; ja de har mycket bra på Åhléns!! :D

    Ja det är sant; att man inte tänker så långt? Jag får skylla på att det är vinter och hjärnan gått i ide ;)
    Tack för tipset!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)