St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 10 december 2011

Inspiration- gör bordet vackert till jul!

Jag är en sådan person som älskar att sätta mig till ett vackert dukat bord lika mycket som jag älskar att vara den som dukar. För som man brukar säga så äter vi ju både med ögonen och munnen. Det är ju dessutom trevligt att veta att någon lagt ner möda på att göra borde inbjudande och mysigt! Att lägga vackra dekorationer på bordet ger varje gäst något att vila ögonen på under tiden man njuter av trevlig konversation och god mat. Kanske till och med lägga en liten gåva till varje gäst? Som ett litet paket med goda macarons eller fint hembakat julgodis. 
Själv får jag njuta av min käre mors vackra dukade julbord då vi firar julen hos mina föräldrar som vanligt!
Jag har dock samlat ihop lite inspirationsbilder på hur man kan göra bordet vackert om man känner att man vill göra fint men har lite idétorka. Vare sig man gillar modernt, gammeldags, pråligt, enkelt- här finns lite av varje så håll till godo;














Bilderna tagna från Googles bildsök.


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

4 kommentarer:

  1. FANTASTISK bilder du ger oss =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, underbara dukningar! Håller just nu på att klura hur årets julbord ska se ut.
    Förra året vart det mycket rött och inspiration från skogen.

    SvaraRadera
  3. Vardagslyx; tack söta du!! Och tack för alla fina kommentarer du alltid lämnar! Kram till dig!!

    Here comes sugar; Visst är det! Älskar google, man kan hitta mycket kul där!!!
    Vad härligt med inspiration från skogen, det låter fint!

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder, man blir inspirerad!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)