St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 5 december 2011

Det här med rosor...

...är inte det lättaste!!! Jag har suttit och övat på dessa förbenade rosor till mer eller mindre förbannelse men nu börjar jag nog närma mig ungefär hur jag vill ha dem. Det är konstigt att något som ser så lätt ut kan vara så svårt?
Men det intressanta är att det finns oerhört många olika varianter av rosor och man kan verkligen göra dem på många olika sätt. Ta en titt här nedan får ni se:


Löööööv it!







Och här är en av mina:


Det finns också ett antal olika utstickare för bladen och de ger faktiskt lite olika former på bladen:

Kan inte påstå att jag är så förtjust i denna faktiskt. Det är ett ganska krångligt sätt att göra rosor på :/

Ytterligare en variant.

Runda utstickare är bra till mycket! Även till att göra rosor!

Runda utstickare samt utstickare för blad, inte illa!

Dessa skulle jag definitivt vilja ha, perfekt form för bladen!

Jag övar vidare på mina rosor för de ska bli så där perfekt verklighetstrogna! För nog är det oerhört vackert med stora maffiga rosor på tårtan? 
Och på tal om tårta; till helgen blir det faktiskt en tårta med både rosor och andra vackra blommor! Bilder kommer så klart på bloggen :)





Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)