St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 12 december 2011

Rena rama konstverken!

Det finns mycket vacker konst ute i världen kan man ju ganska lätt konstatera. Jag är ingen konstkännare eller konstälskare av något slag egentligen men man behöver ju inte vara det för att tycka något är vackert, eller hur?! Ett antal gånger har jag sett något osedvanligt vackert på tårtfronten, när jag googlat mig runt bland diverse inspirationsbilder. Nämligen målade tårtor! Och jag måste säga att de är helt fantastiska. Det är ju inte direkt som att måla på en vanlig canvasduk. Hur de lyckas få färgerna och formerna så vackra är helt fantastiskt.
Känns som att man måste testa detta någon gång!











Visst är de vackra?! Om någon testat att måla på tårtor så berätta gärna om det, tips är alltid välkomna :)

Bilderna är tagna från googles bildsök "Painted cakes"


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. wow vilka fantastiska tårtor! Jag har testat att måla på tårtor, väldigt rolig men ganska nervöst. Och de är inte i närheten av att vara så fina som dessa!

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen den svartvita med trädet! :-)

    SvaraRadera
  3. Linda; Vad roligt att du testat! Var det svårt? Är så nyfiken på hur det funkar. Vilka färger är bäst tror du?

    Liv; Ja visst är den vacker! Fastnade också för den!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)