St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 5 februari 2012

Nya projekt och jösses vad kallt!


Ja nu mina vänner är det verkligen GALET KALLT ute! Trodde knappt mina ögon när temperaturmätaren visade -20 grader igår. Vad sjuttton var det som hände? För någon vecka sedan var det ju barmark och 10 plusgrader??? 
Men, det gäller att göra det bästa av det- nu är ju den perfekta tiden att mysa inomhus framför en öppen brasa. Och det är ju alltid lika mysigt att tända lite ljus, bunkra upp med god mat och godis och kanske slå på en bra film. Det är vad jag gjort denna helgen! Och jag kan lova att det var sååååååå skönt att för omväxlings skull inte ha massor av planer och projekt.....eller ja....nästan inget projekt....ähum. Jag har faktiskt ETT litet sådant; för tillfället håller jag på att fixa lite med ett hus som ska ut på annons inom några veckor. Och som ni vet är det ju alltid bra att göra om det lite så att det ser så där tjusigt och lockande ut. 
Det har tagits ner tavlor, flyttats om möbler, böcker och dvd´s har åkt ner i kartonger, blommor har bytts ut osv. Det är ett evigt runtflyttande och testades av olika varianter- passar den där eller där eller där?
Men jösses vad skoj det är att ha lite sådant att bita i! Så bakandet har fått ta en liten paus, men ibland är det ju bra att få möjlighet att få lite ny inspiration och nya idéer. För omväxling förnöjer eller hur?!
Jag ska ta lite bilder när det hela är klart, men än så länge är det en bra bit kvar. Jag bjuder dock på lite bilder från min snötäckta balkong och den fina utsikten därifrån.

Vinterhimmel utanför fönstret. Oerhört vackert när solens strålar bryter sig igenom molntäcket! Men ärligt talat; jag hade nog hellre tittat på en vårhimmel! 

Den stackars murgrönan göms under en täcke av snö. Undrar om den kommer få nytt liv efter vintern?


Nu ska jag riva ut skåp och lådor och se vad jag kan hitta för rolig att använda till homestagingen! Man tager ju vad man haver ;)

Hoppas ni alla haft en härlig helg i snöyran och att ni fått mysa riktigt ordentligt!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)