St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 23 januari 2012

Våren-tid för kärlek!

Ja våren är ju allt som oftast en tid för kärlek och dessutom tid för många bröllop! Och nog är det en fantastik årstid att gifta sig på?! Knoppar på träden och mycket börjar slå ut i blom. Solen låter sina strålar skina på grönskan och allt ter sig lite vackrare, lite renare och lite varmare. 
Och eftersom vi börjar gå mot den tiden så passar ju lite inspiration bra vad gäller själva diamanten på den stora dagen; Bröllopstårtan! Jag har kollat runt efter några härligt "våriga" tårtor och det finns många av dem som är riktiga pärlor;











Själv sitter jag och längtar efter min bästa väns stora dag om några månader! Jag har ju fått äran att göra tårtan, men det är inte därför jag längtar. Jag längtar ju så klart efter att se när hon får sin älskade Mattias och jag vet att det kommer bli en galet underbar dag! Och det är så fantastiskt roligt att få vara en del av planeringen, man har ju massor av idéer till den dagen!!!

Bilderna kommer från googles bildsök "Spring cakes"


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)