St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 17 januari 2012

Snart är det våååååååååår!!

Ja finns det något bättre än när vi börjar gå mot ljusare tider? Ni vet när man vaknar på morgonen och solens strålar letar sig in genom fönstret och man inte kan vakna annat än glad. Fågelkvitter och en helt annan luft- ny fräsch och stärkande. 
Jag ÄLSKAR verkligen våren!!! Jag ÄLSKAR att vakna till solstrålar och fågelkvitter. Och jag ÄLSKAR den där känslan man får när man stiger utanför dörren och tar ett djupt andetag och det känns som att allt är nytt. 
Alla vackra färger kommer ju fram på våren när knopparna börjar slå ut på både träd och blommor. 
Och för att inte tala om alla känslor som börjar spira under denna årstid!!!! Det är ju faktiskt svårt att inte känna när allt runtomkring är så vackert, eller hur?!
Och så kommer ju alltid den där dagen när man får duka upp den första fikan utomhus! Nog gör man det även om det blåser lite kyligt runt knuten. För man vill ju så gärna ha vår och lite värme och man vill ju så gärna använda de där fina sakerna man nyss köpt hem för att välkomna våren. 
Själv älskar jag att duka ett vackert bord som bjuder in till en mysig fika eller middag. Att pynta bordet med vårens första tecken brukar för det mesta göra underverk och man kan inte riktigt motstå att slå sig ner en stund och bara njuta.
Själv har jag tagit in lite vår här hemma i form av vackra lila och gula tulpaner. De pryder bordet och stänker lite solsken omkring sig även om det just nu är grått utanför köksfönstret. För även om det är grått ute så kan man ju ha solsken i sinnet....och i hjärtat!
Så för alla er, som liksom mig, som längtar efter att duka vårens första fikabord så kommer här lite inspiration;















Visst blir man sugen på att göra en vackert fikabord?!

Och för er som tror att detta enbart är en bakblogg; sorry- men det finns alldeles för mycket vackert i världen för att bara hålla sig till en sak ;)

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Åh så härliga färger. Det där gjorde inte längtan efter våren mindre direkt. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Du har fått en Liebster award - kika in hos mig o läs mer!
    Kram

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)