St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 14 januari 2012

Samma tårta i olika tappning!

Fördelen med en sk cakedummie är att man kan göra om den på alla möjliga sätt vilket är roligt! Tårtan som fick vara med igår på intervjun som Östran höll med mig, har jag återigen ändrat. Nedan ser ni hur den har bytt skepnad några gånger, sista bilderna är hur den ser ut nu :)









Det fick helt enkelt bli några vackra rosor penslade med bronsfärg. Tyvärr blev bilderna halvkassa eftersom jag fotade på kvällen och med blixt, men man kan inte begära för mycket ;).
Cakedummies kommer jag helt klart göra fler av, de är väldigt behändiga till alla möjliga stunder!
För er som inte vet vad en dummie är så kan jag avslöja att det är en fejktårta. Utsidan på den är gjord av sugarpaste men den är totalt oätlig (såvida man inte har en mage av stål), eftersom den är gjord av frigolit....kanske inte supergott att smaska på men väldigt bra att använda då det definitivt håller i en evighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)