St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 9 januari 2017

Plötsligt händer det....

Ja kära vänner, plötsligt händer det. 
Det kommer ett inlägg. Bara så där, från tomma intet. 
Jag har haft ett uppehåll kan man säga. Ett långt sådant. 
Bloggen har fått stå åt sidan medans livet hände.
Men så var det någon som frågade; "har du inte funderat på att återuppta den?". Och den där någon fick mig att fundera. Kanske jag skulle ge min skapelse lite kärlek igen. Låta den veta att jag finns kvar. Låta er veta att jag finns kvar. OM det nu är någon som fortfarande tittar här?
Så, kära vänner. Here we go...

Även om jag inte uppdaterat här så har det ändå hänt saker. En flytt. En tonåring som nu snart är vuxen. En liten som börjar bli större. Nytt hem, nytt jobb, nytt liv. Ibland är det liksom bara till att köra på och låta livet hända.

Och såklart tårtor. Nya små figurer. Nya lärdomar. Nystart och ny inspiration efter att knappt bakat på över ett år. 
När jag miste min älskade styvfar 2015 så dog också min inspiration och min glädje för det jag skapade. Sorgen över honom var mycket tung och drabbade mig och min familj på ett väldigt starkt sätt. Men, han skulle aldrig ha velat se mig ge upp. Så sakta men säkert har jag jobbat mig tillbaka till glädjen med att skapa. Och nu är jag här igen.

Jag hoppas på att kunna fortsätta bygga på bloggen, min skapelse och min bebis. Om du läser detta....så lämna gärna ett litet spår i form av en kommentar. Det skulle glädja mig enormt.

Jag vill visa några av skapelserna som vuxit fram senaste året...så här kommer de!























PS; jag har fått många förfrågningar om kurser så nu är det dags att köra igång den första. Är du intresserad av att lära dig skapa dekorationer, blommor eller hur man bygger en tårta- skicka mig ett intressemail på carolinedouren@hotmail.com


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping