St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 6 november 2012

Mirakel, barnrum och en tjuvstart!!!


Här inne döljer sig ett mirakel...

...ett väldigt stort sådant!!

Och till höger om mig står mitt första mirakel...

...min älskade underbara Bella...

....som längtar efter lillebror som gömmer sig i min mage än så länge!

Nu är det bara 3 veckor kvar till beräknad förlossning. Helt galet!!! 
Nu är vi snart helt klara med barnhörnan och det har kommit till både skötbord och vimplar! Nu börjar vi känna oss lite lugnare när allt äntligen kommit på plats och nu är vi faktiskt helt redo för lille Charlie....eller nja, JAG är nog inte så redo för det här med själva födandet...men åtminstone resultatet av det!! Nu kan det ju faktiskt ske när som helst!!








Och vet ni vad; eftersom jag är en stor julfanast och en ännu större lussebullefantast så har vi faktiskt smygstartat med godsakerna här hemma. Eller ja, tro det eller ej- men denna gången är det faktiskt inte jag som bakat utan min käre karl!! Det ni! Och galet goda blev de små rackarna också. Faktiskt så pass goda att det gick väldigt fort att sätta i sig hela två påsar med underbara gyllengula lussekatter!! 
Faktum är att lussebullsbaket är igång ikväll igen och om några timmar kan vi njuta av ett glas julmust och ett gäng goda bullar (eller ja, i mitt fall läs typ femton bullar....med den som redan ligger i magen så blir det med andra ord sexton stycken ;))!!


You just gotta LOVE it!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. a ska bli roligt att äntligen få se lilla bebisen.a ont gör de absolut.födde själv för 3.5år sedan och herregud dem säger att man glömmer bort smärtan så fort man fick bebisen i handen,de stämde absolut inte in på mig.känns som att de var i går och sjukt ont gjorde de,men så körde ja naturlig födsel oxå..heheh ja vet galet va
    Önskar dig lycka till,och det kommer nog gå så bra.du har ju mannen och dotter vid din sida,och de är det ända man behöver.stöd.ha de så bra och ta hand om er där borta.Bamsekram

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha en bulle i magen! Lussebulle alltså - bjud in mig på fika nån dag!!! ;-)

    SvaraRadera
  3. Å vilket super mysigt bäbisrum ni har fixat till:)
    Det måste vara de bästa som finns, att göra ordning ett sådant rum:)
    Eran otroliga fina lägenhet är gudomlig snygg, ni har fått det super mysigt!
    Lycka till med allt och bebisframtiden!
    Mvh Pia
    Gofika.blogspot.com

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)