St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 22 november 2012

MMMMmmmmmmACARONS!!!

Ja kära vänner, det är inte varje dag det kommer ett blogginlägg längre. MEN, jag ska försöka bättra mig lite!! Just nu väntar vi troget på lille Charlie så är beräknad att komma på måndag. Så med andra ord är det inte alls många dagar kvar!!! Och inte en enda förvärk *suck*. Men som man brukar säga; den som väntar på något gott väntar aldrig för länge....eller?

Det är tyvärr inte mycket jag orkar just nu då min stackars rygg inte riktigt orkar med för tillfället. Men igår lyckades jag faktiskt baka hela två satser macarons, kan ni tänka er!!! Kände mig duktigt nöjd med det med tanke på att det inte går i många knop annars. 
Suget att börja julpynta har börjat infinna sig riktig mycket nu och jullådorna står och väntar troget på mig i hallen. Jag tänkte faktiskt smygstarta med pyntandet eftersom vi inte vet riktigt när Charlie tänkt titta ut. Så med andra ord är det faktiskt helt legitimt för mig att börja julpynta! 
Och jag började lite lätt med dotterns macarons för de fick bli pyntade med polkagris, små fina röda julhjärtan, några med kanel och andra med granar.
Vi börjar med de två första som var i smakerna polkagris/nutella samt jordgubb (jag vet, inte juligt men ungdomarna hade beställt det!!! )
Och....det fick såklart bli lite julig rekvisita ;)










ÅÅÅÅååååååå vad jag längtar efter julen!!!
Och ÅÅÅåååååååå vad vi längtar efter den där lille busen som fortfarande ligger i magen!!!

Vad längtar ni efter kära läsare?


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Åh vad fina,härligt med juldekorationer,så man längtar ännu mer.
    Så spännande,önskar dig all lycka

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)